Görkem Çöklü Dorlach

Uzman Klinik Psikolog / Sosyal İletişim Temelli Oyun Terapisti
Görkem Çöklü Dorlach

2007’de başladığı Boğaziçi Üniversitesi psikoloji lisansından 2012 yılında onur derecesi ile mezun oldu. 2010 yılında Berlin’de bulunan Charite Üniversitesi Hastanesi ayakta tedavi psikiyatri ünitesinde gözlemci stajyer olarak bulundu. 2011 yılında yine Berlin’de bulunan Humboldt Üniversitesi’nde Prof. Jaap Denissen önderliğinde yönetilen Self-Insight araştırmasında Erasmus staj bursiyeri olarak yer aldı. 2012 yılında Bakırköy Ruh ve Sinir Hastalıkları Hastanesi’nde psikoz kliniğinde stajyer olarak bulundu. Lisans mezuniyetinden sonra Duyusal Akademi duyu bütünleme ve özel eğitim kurumunda psikolog olarak çalışmaya başladı. Meslek hayatına paralel olarak 2013 yılında Bilgi Üniversitesi çocuk ergen klinik yüksek lisans programına kabul edildi. Program çerçevesinde 2 yıl boyunca Bilgi Üniversitesi bünyesindeki psikolojik danışmanlık merkezinde süpervizyon eşliğinde psikodinamik oyun terapisi yapmıştır. 2016 yılında klinik yüksek lisans tezini anne çocuk bağlanmasında duygu regülasyonu ve mentalizasyon arasındaki ilişki ile ilgili hazırlayarak mezun olmuştur. 2015 yılından beri Yrd. Doç. Sibel Halfon önderliğinde kurulan psikodinamik oyun terapisi araştırmaları laboratuvarında araştırma asistanı olarak görev yapmaktadır. 2016 yılından itibaren Çocuk İstanbul Aile Danışmanlık Merkezi’nde çalışmaya başlamıştır.

Profesyonel Eğitimler

DIR Floortime Terapisi 101 – 2017
DIR Floortime Terapisi 201- 2017 -Çiğdem Ergül
Tavistock Bebek Gözlemi Grubu- 2017-2018- Graham Music, Jeanne Magagna

Oyun terapisi ilke ve teknikleri (Yrd. Doç Elif Göcek, 2013)

Otistik Çocuklar için Davranış Eğitim Programı, OÇİDEP (Prof. Dr. Gönül Kırcaali-İftar, 2013)

Riskli Ergenlerle Çalışmak: Çözüm Odaklı (Kısa Süreli) Terapi Yaklaşımı (Matthew D. Selekman MSW, LCSW, 2015)

Çocuklarda Oyun Terapisi Ölçüm Enstrümanı, CPTI (Yrd. Doç. Dr. Sibel Halfon, 2015)

Mentalizasyon Ölçüm Enstrümanı, CS-MST (Dr. Özlem Bekar, 2016)

 

Yayınlar
Halfon, S., Bekar, Ö., Ababay, S., & Dorlach, G. Ç. (2017). Dyadic mental state talk and sophistication of symbolic play between parents and children with behavioral problems. Journal of Infant, Child, and Adolescent Psychotherapy16(4), 291-307

 

Çalışma Alanları

Farklı gelişen çocuklarda oyunun kullanılması

Zihinselleştirme becerisi

Ebeveyn çocuk bağlanması

Duygu regülasyonu