Otizmde Resim, Drama ve Müzik
Resim, drama ve müzik gibi sanat etkinlikleri otizm üzerinde olumlu etkilere sahip midir?
Daha fazlaResim, drama ve müzik gibi sanat etkinlikleri otizm üzerinde olumlu etkilere sahip midir?
Daha fazlaOtizm hakkında çok şey söyleniyor ve yazılıyor. Otizm konusunda doğru bilgiye ulaşmak isteyenler için güncel ve doğru bilgiler önemli. Bu yazıda, otizm hakkında yaygın kabul görmüş bazı yanlış bilgileri açıklamak istedik. Otizm, dünya nüfusunun yüzde birini etkileyen bir durum. ABD’de, 2014 yılı verilerine göre doğan her 68 çocuktan 1 tanesi otizmden etkileniyor. Amerika’da 3.5 milyondan […]
Daha fazlaPepino Yayınları’ndan çıkan “Senkronize Olamayan Çocuk”, “Duyu Bütünleme Nedir?” sorusuna yanıt arayanların başvurabileceği bir kaynak kitap.
Daha fazlaMark Haddon’ın ‘Süper İyi Günler’ adlı romanı, otizm olgusuna edebiyat penceresinden bakmamızı sağlıyor ve otizmli çocukların duygu durumlarına ve algılarına ışık tutuyor. İş Bankası Kültür Yayınları tarafından yayınlanan “Süper İyi Günler”in ana karakteri Christopher, Asperger tanısı almış bir çocuktur. 2003 yılında yayınlanan roman, 15 yaşındaki Christopher’ın komşusunun köpeği Wellington’ın ölüsünü bulması ve bu ölümün ardındaki gizemi çözmeye karar […]
Daha fazlaGrup içinde yapılan drama etkinlikleri, farklı gelişim gösteren çocuklarda iletişim becerilerini geliştirebilir mi? “Imagining Autism” (Otizmi Hayal Etmek) adlı bir pilot çalışmada, dramanın farklı gelişim gösteren çocukların iletişim becerileri üzerindeki etkileri incelenmiş. Araştırmada yaşları 7 ve 12 arasında değişen 22 çocuk, haftada 45 dakikalık seanslara alınmış ve 10 hafta boyunca gözlenmiştir. İnceleme süresince çocuklar dört […]
Daha fazlaYaygın gelişimsel bozukluk (Otistik SpektrumBozukluğu) tanısı içinde yer alan çocuklarla çalışılırken çocuğun birden fazla gelişim alanında gelişme göstermesini hedefleriz. Bunlar öncelikle sosyal iletişim becerileridir. Sonrasında akademik beceriler, özbakım becerileri, kaba motor becerileri ve günlük yaşam becerileri sayılabilir. Peki, bu gelişimsel alanlar sanat yoluyla nasıl desteklenebilir? Yaygın gelişimsel bozukluk, otizm, hiperaktivite, dikkat eksikliği gibi nedenlerden dolayı çocuklarımız […]
Daha fazlaOtizm tanısı almış çocukların akranları ile bir araya geldiklerinde onlarla iletişime geçip sosyal ilişkiler kurma anlamında yaşadıkları güçlükler, ebeveynlerin de en çok kaygı duydukları alanlardan biridir. İletişim ve sosyal beceriler alanında destek almamış otizmli çocuklar, okulda sınıf ortamında ya da akranları ile bir araya geldikleri diğer topluluklarda, iletişim kurma ve sosyalleşme alanlarında ciddi sorunlar yaşayabilmekte […]
Daha fazlaOtizm tanısı almış çocukların ebeveynleri, belki de en çok çocuklarının iletişim alanında yaşayabilecekleri güçlükler nedeniyle kaygılanmaktadır. Çocuğa iletişim alanında doğru desteği verebilmek için öncelikle iletişim sürecindeki dinamiklerin doğru anlaşılması gerekir. Bu sayede, Otistik Spektrum Bozukluğu tanısı almış çocuktaki tipik iletişim gelişimi ve gecikmiş ya da farklı iletişim gelişimi arasındaki farklılıklar değerlendirilebilir. Çocuğa iletişim alanında doğru […]
Daha fazlaOtizm tanısı alan çocukların sayısı giderek artmakta. Hem tanı sayısındaki artış hem de otizm alanındaki farkındalığın yaygınlaşmasına karşın, spektrum içinde olan birçok çocuk 1 yaşından önce ve hatta 2 yaşına kadar otizm tanısı almıyor. Otizm söz konusu olduğunda erken müdahale çok önemli olduğu için, otizmin olabildiğinde erken fark edilmesi büyük önem taşımaktadır. Terapinin olabildiğince erken […]
Daha fazla