CAS (Cognitive Assessment System), her çocuğun kendine özgü öğrenme performansını ölçen ve yaşadığı akademik güçlüklerin bilişsel kaynaklarını tespit eden bir değerlendirme aracıdır. 5-17 yaş aralığındaki çocuk ve gençlere uygulanan bu kağıt-kalem testi, bireylerin birbirinden parmak izi kadar farklı olan öğrenme süreçleriyle ilgili oldukça detaylı bilgi sahibi olmamızı sağlıyor. Dikkat, okuma-yazma, okuduğunu anlama, sınıfta duyduğu yönergeyi uygulama, matematik öğrenme, […]
Daha fazla
Dil ve konuşma becerilerini geliştirmek için, küçük çocukların birbirleriyle, yetişkinlerle, bire bir ve bir grup içinde konuşmak için pek çok fırsata ihtiyacı vardır. Bazen ebeveynler çocuklarına sorular sormanın onları konuşmaya teşvik edeceğini ve karşılıklı bir diyalogu sürdürmenin bir yolu olacağını düşünür. Elbette ebeveynlerin henüz düşünce ve isteklerini tam olarak iletemeyen çocuklarına ‘Su ister misin?’, ‘Arabalarla […]
Daha fazla
Evlerimizde çok daha fazla zaman geçirmek durumunda kaldığımız bu günlerde, sosyal medya kullanıcısı çoğu kişide gördüğümüz ve yaptığımız aktiviteler ergoterapi seanslarında yapılan aktiviteler ile benzerlik göstermektedir. Bu aktiviteleri ergoterapi seansından ayıran şeyin ne olduğu ve yapılan bu aktivitelerin neden terapi olmadığı konusunda çoğu ebeveynin aklında soru işareti oluştu. Ergoterapistlerin amacı kişileri bağımsız katılım seviyesine […]
Daha fazla
Gökçe Özdağ Ergoterapi temel olarak kişilerin (dezavantajlı bireyler veya onların aileleri, arkadaşları, iş arkadaşları) yaşamlarındaki yapmayı istedikleri veya yaşamlarını sürdürebilmek amacıyla yapmak zorunda oldukları aktivitelere olabildiğince bağımsız bir şekilde katılımlarını destekleyen bir sağlık mesleğidir. Ergoterapistlerin amacı kişileri bağımsız katılım seviyesine ulaştırmaktır. Bu amaç doğrultusunda; kişinin becerisini geliştirecek aktiviteler planlayarak ve/veya kişinin aktiviteyi yapabilmesi için çevreyi […]
Daha fazla
Duyu bütünleme, vücudumuzdan ve çevremizden aldığımız duyusal uyaranları adaptif (amaca yönelik) yanıt açığa çıkarabilmek için organize ettiğimiz nörolojik bir işlemlemedir. Duyu bütünleme anne karnında başlar ve nefes almak gibi bilinç dışı yaptığımız bir süreçtir. Duyu bütünleme; kendi teorisi, değerlendirme ve müdahale yöntemi yöntemi olan, sinir sisteminde plastisiteyi (beynin şekillenebilirliği) destekleyen bir yaklaşım modelidir. Bu model 1970’li […]
Daha fazla
Otizm gibi farklı gelişim süreçleri hastalık ya da özür değildir.
Daha fazla
Yaşam döngümüz içinde attığımız adımları, yaptığımız seçimleri, davranışlarımızı ve tutumlarımızı, belki kısacası yazgımızı biçimlendiren en güçlü duygulardan biridir kıskançlık. Yetişkinler kıskançlık duygusunu kendi içlerinde ya bastırır, yok sayar ya da bu duyguyu öfkeye ve hırsa dönüştürerek, idealleştirdikleri ve kıskançlığa neden olan amaçlara ulaşmaya çalışırlar. Fakat ebeveynler, kıskançlık duygusunu çocuklarında gözlemlediklerinde bu durumdan hoşlanmazlar. Kıskançlığın çocukta […]
Daha fazla
Çocukların kaderi, ana babalarının kaderi ile aynı olmak zorunda mıdır? Herkes çocuğunu mutlu, sağlıklı ve huzurlu bireyler olarak yetiştirmek ister. Anne babaların birincil kaygısı, çocuklarının kendi içinde bütün, sağlıklı ve mutlu yaşamlar sürmesidir. Tam da bu nedenle, ebeveynler bazen çocuklarına yönelik büyük beklentilerin içine girerler ve bu beklenti de çocukların üzerinde bir baskıya dönüşür. Çocuk, […]
Daha fazla
Otizm yüzünden kendinizi ve çocuğunuzu mutsuz etmeyin!
Daha fazla
Özel Eğitim uzmanın içgörüsü, çocuğun bireysel gereksinimlerini değerlendirme ve okuma becerisi, gözlem gücü ve deneyimi, terapi ve eğitim sürecinin sağlıklı yürütülmesinde kilit rol oynar.
Daha fazla