Drama Çalışmaları’nın temelinde iki ana yaklaşım yatmaktadır. Drama Çalışmaları, bireyin hem zihinsel hem de bedensel düzlemde yaratıcı ve doğaçlama potansiyelini ortaya çıkarmayı amaçlar. Bireydeki bu potansiyel, öykü anlatma, doğaçlama, taklit, rol yapma, canlandırma, dans, hareket, ritim, ses, şarkı, müzik ve perküsyon gibi tekniklerle ortaya çıkartılır. Drama Çalışmaları, bireyin hem zihinsel hem de bedensel düzlemde yaratıcı […]
Daha fazla
Hastalık Kontrol ve Önleme Merkezi’nin tahminlerine göre Amerika’da her 68 çocuktan biri Otizm Spektrum Bozukluğu içinde yer almaktadır. 1970 yılında bu oran, 14.200 kişide birdi. Bazıları, bir tür otizm salgını yaşanıldığını düşünüyor. Fakat otizm tarihin her döneminde karşılaşılan bir insan deneyimi olagelmiştir. Steve Silberman, “Neurotribes: The Legacy of Autism and the Future of Neurodiversity” (Nörokabileler: […]
Daha fazla
Farklı gelişim gösteren çocukların ebeveynleri için, okul sürecini kurgulamalarında ve yönetmelerinde işlerine yarayacak bir dizi öneri paylaşıyoruz. Farklı gelişim gösteren çocukların aileleri, çocukları anaokuluna ya da ilkokula başladığında kaygılanırlar. Okul yönetimi çocuğumu okula kabul eder mi? Okuldaki öğretmenler çocuğumun farkılıklarıyla baş edebilecek mi? Çocuğum akranlarıyla arkadaşlık edebilecek mi? Farklı gelişim gösteren çocukların ebeveynlerini düşündüren bunlar […]
Daha fazla
Doğa, günlük koşturmacalarımızın içinde göremediğimiz yaşamın içsel dinamiklerini görmemizi sağlayan ve bunları bize öğreten en iyi araçtır. Yaşamın içsel enerjisi olarak doğayı yalnızca gözlemlemekle bile, birey olarak işlevselliğimizi en üst düzeye çıkarabiliriz. Çocuklarımız da birer bireydir ve onların da tıpkı bizim gibi zaman zaman yalnız başlarına kalmaları, doğayla baş başa bırakılmaları gerekir. Çocuk doğayı […]
Daha fazla
Çocuklarının Otizm Spektrum Bozukluğu tanısı alması, aileler için son derece travmatik ve stresli bir deneyimdir. Ebeveynler, tanı ilk alındığında umutsuzluğa düşmek yerine, hiç zaman kaybetmeden çocuklarının beceri anlamındaki eksikliklerini uzmanlarla birlikte belirlemelidir. Bu eksikliklerin sürecin başında doğru bir biçimde belirlenip üzerlerinde çalışılması, çocuğun aile, okul ve toplum içindeki katılımını güçlendirecektir. Ebeveynler, tanı ilk alındığında umutsuzluğa […]
Daha fazla
Susam Sokağı’nın yapımcıları, toplumda otizm hakkında farkındalığı arttırmak amacıyla, otizm tanısı almış yeni bir karakter yarattılar!
Daha fazla
Drama Çalışmaları’nda belirlenen hedefler, çocukların akranları ile birlikte oldukları okul gibi ortamlarda gereksinim duydukları bilgi ve becerilerdir.
Daha fazla
Otizm tanısı almış bireylerdeki sosyal iletişim alanındaki güçlükler ve empati kurmadaki yetersizlikler, özellike drama gibi sanatsal etkinlikler ve yaratıcılığı besleyen diğer sanat dalları ile azaltılabilir.
Daha fazla
Otizm olgusuna yönelik tutumumuz, otizmin seyrini, otizmi yaşayan çocuğu ve bu durumdan etkilenmesinin yanında bu durumu yönetmeye çalışan ebeveynlerin deneyimlerini de etkilemektedir. Otizm’den “kurtulmak”, “spektrumdan çıkmak”, “tanıdan çıkmak” ya da “otizmin iyileşmesi” gibi ifadeler, ailelerin otizm tanısı almış çocuklarına yönelik umutlarını belirtmekle birlikte, üzerinde düşünmemiz gereken ifadelerdir. Çünkü otizm olgusuna yönelik tutumumuz, otizmin seyrini, otizmi […]
Daha fazla
Aileler, çocukları otizm tanısı aldığında kendilerini bir bilinmezin içine girmiş hissederler. Önlerinde duran bu gerçekle nasıl baş edeceklerini, bu duruma nasıl tepki vermeleri gerektiğini bilemezler. Bu durum, çocuklarının kendilerinden beklediği desteğin de gecikmesine ya da olması gerekenden daha zayıf kalmasına neden olabilir. Ellen Notbohm’un 2010 yılında yayınlanan “Otizmli Bir Çocuğun Sizden Bilmesini İstediği On Şey” […]
Daha fazla